Opisy-gg.net.pl

Jak stworzyć skuteczny opis marketingowy?

Jak można się domyślić, tworzenie dobrych opisów marketingowych nie należy do prostych zadań. Jakie cechy powinny posiadać dobre opisy produktów, aby pozytywnie wpływać na sprzedaż? Poniżej znaleźć możecie kilka rad na ten temat.

marketing

Czytelny opis

To podstawowa rada: opis powinien być czytelny. Lepiej nie przesadzać z barwami czy formatowaniem. Czasem prostszy opis, pozbawiony graficznych fajerwerków, okaże się dużo lepszym rozwiązaniem, właśnie dlatego, że nie będzie stwarzał problemów z jego odczytaniem.

Określona grupa odbiorców i znajomość jej potrzeb

To podstawowa rada z zakresu marketingu: jeśli chcesz coś sprzedać, musisz poznać grupę odbiorców, a następnie jej potrzeby. Im więcej wiesz o ludziach, którzy potencjalnie mogą okazać się nabywcami produktu, tym lepiej będziesz wiedział, na które cechy produktu będziesz zwracał uwagę w opisie, aby wzbudzić ich zainteresowanie. Warto też pokazać im, jakie spotkają ich korzyści, jeśli zdecydują się oni na wybór danego produktu.

Unikanie negatywnych sformułowań

Lepiej w opisach produktów pomijać negatywne przykłady, nawet jeśli zdania są zaprzeczające (w rodzaju „ten ekran nigdy nie wywoła u ciebie bólu głowy”). Stykając się z takim zdaniem, klient może mimowolnie pomyśleć o nieprzyjemnych doświadczeniu, co może spowodować nawet jego rezygnację z całej oferty. Jeśli więc przychodzi nam do głowy zdanie z negatywnym sformułowaniem – lepiej je pominąć i zastąpić czymś o podobnej treści, ale kompletnie innej formie, pozbawionej takiego sformułowania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *